Az alábbi bejegyzés tartalma az sg.hu fórumáról származik(Lyobag felhasználótól)
Tehát adott két, közel azonos orbitális pályán
haladó jármű, 1 és 2 az egyszerűség kedvéért. 1 hajó, amit mi kezelünk,
találkozni akar a 2 hajóval, de a minimum 1000 km választja el őket
egymástól. Először belépünk a térkép módba, célpontként beállítjuk a
2 hajót. Ekkor annak a pályája zöld színnel lesz megjelölve és feltűnik
pár megjegyzés is rajta:
- AN és DN, amik a pályaelhajlási
szögeket jelölik. Minél kisebbek, annál jobb nekünk, max 1° legyen az
értékük az egyszerűség miatt.
- a narancssárga jelölések azt jelzik,
hogy a következő körben hol lesz a te hajód és milyen távol a
célponttól(Intersect 1, separation x km) illetve a célpont
elhelyezkedését akkor, amikor odaérsz a pontba (Target position of
intersect 1)
- a lila ugyanaz, mint a narancssárga, csak az egy körrel későbbi pozíciót magyarázza el
Ezeket
úgy tudod felhasználni, hogy a pályád mentén valahol létrehozol egy
maneuver node-ot, és gyorsítást/lassítást kezdeményezel, megpróbálod a
két narancs vagy lila jelet egy pozícióba juttatni. Ha sikerül, akkor
1-2 körön belül nem 1000 km-es szeparációd lesz, hanem pár km.
Amikor
odaérsz a legkissebb szeparációs távolság közelébe, az orbitális
sebességről érdemes a navball kijelzőjét a célpont sebességére
átállítani, majd a sebességet leredukálni 0 környékére. ekkor a saját
pályád is a célpontod pályájával hasonlóvá válik, és megkezdheted a
dokkolási manővert, ami már egy másik történet.
és jöjjenek a képek:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése